تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی .

تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی

ارتودنسی(Orthodontics)

 

ارتودنسی نوعی تخصص دندانپزشکی است که متخصصان آن با بهره گیری از ابزار و تجهیزات دندانپزشکی خاص به درمان ناهنجاری ها، عدم تراز و ناهماهنگی های فک و دندان ها، یا به عبارتی عدم جفت شدن مناسب دندان های ردیف بالا و پایین می‌پردازد.

انواع ارتودنسی دندان

همانطور که گفته شد از این روش درمانی برای اصلاح مشکلات متعددی مانند عدم تراز دندان ها استفاده میشود، که در میان افراد مختلف بسیار پرطرفدار شده. این متد درمانی میتواند لبخندی زیبا به چهره هر انسانی ببخشد به طور کلی این درمان بر اساس نوع ابزار و تجهیزات بکار رفته به 2 دسته زیر تقسیم میشود:

ارتودنسی ثابت: برای یک مدت طولانی از تجهیزات دندانپزشکی خاصی برای تراز کردن دندان ها استفاده میشود. در تمام طول مدت درمان این ابزار باید در دهان قرار داشته باشند و به هیچ عنوان خارج نشوند.

ارتودنسی متحرک: در این شیوه درمانی، از ابزار ارتودنسی استفاده میشود که لزومی ندارد برای یک مدت طولانی و تا پایان درمان آن ها را در دهان قرار داد. این ابزار معمولا در طول شبانه روز نزدیک 22 ساعت باید در دهان قرار بگیرند.

انواع ارتودنسی ثابت

ارتودنسی با بریس (براکت و سیم) که یک شیوه مرسوم و قدیمی است.

بریس های سرامیکی

بریس لینگوال درونی

انواع ارتودنسی متحرک

بریس های هاولی

زد اسپرینگ

اینویزیلاین (بریس های نامرئی(

ریتینر

ابزار های ارتودنسی

متخصصان ارتودنسی به طور معمول برای خرید ابزار و تجهیزات دندانپزشکی، از روش های مختلفی استفاده می‌کنند. بهترین روش خرید تجهیزات دندانپزشکی از سایت پایا مدیکال می باشد. این سایت جامع ترین سایت تجهیزات دندانپزشکی و تجهیزات پزشکی است.

 

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۰۱:۰۰ توسط:p1a2 موضوع: نظرات (0)